fredag 16 december 2011

Livsnjutare av 80 och 90-talet!

Veckans härligaste dag är här och en skön, ledig helg väntar! Ikväll ska jag till Sandra på julmys. Det har blivit lite av en tradition för mig och Sandra nu, och jag klagar inte! :)

Jag läste detta på facebook och tyckte den var lite kul:

Jag är född på 80-talet, växte upp på 80 och 90-talet. Vi är den sista generationen som spelade boll på gatan, den första som spelade dataspel, och den sista som spelade in musik från radio på kassettband. Vi lärde oss att spela Nintendo och Game boy, vi hade inte mobiltelefoner som barn, och vi gillade att cykla runt i staden. Vi hade inte 99 kanaler, plattskärm, DVD, Blu-ray, surroundljud, MP3, internet eller någon av Apples produkter. Vi krävde inte av våra föräldrar att ha det senaste och var otacksamma och ett ha-begär. Men vi hade en fet jävla barndom ändå! Jag är en livsnjutare av 80 och 90-talet!

2 kommentarer:

  1. Det ligger nåt i den texten, helt klart. Kanske generaliserande, men ändock. ;-)

    SvaraRadera
  2. Va mysigt Anna :) Jag klagar heller inte :)

    Älskar din text! det stämmer verkligen!
    puss puss

    SvaraRadera