onsdag 26 januari 2011

4 månaders utmaning

Jag har blivit inspirerad av Thea som har kört igång en halvårsutmaning fram till 24 juli. Jag gör dock en egen variant på 4 månader mellan 1 februari-1 juni.

Målet med denna utmaning är att komma i bättre form till min examensdag den 1 juni. Jag vill fortsätta gå ner i vikt och sätter -0,5 i veckan som mål, alltså -8,5 kg (på 17 veckor). Jag vill även få en fastare kropp och bättre kondition genom styrke- och konditionsträning.

Från 1 februari till 1 juni gäller följande:
  • Äta mindre kolhydrater men tillåta mig själv att äta lite onyttigare/mer kolhydrater vid speciella tillfällen, exmpelvis då jag är bortbjuden.
  • Träna 3 dagar i veckan, blandat styrka och kondition, samt ta promenader (på minst 30 min) de dagar jag inte tränar. Jag vill få in träning som en normal del av mitt liv och röra på mig varje dag!
  • Skriva ett träningsschema varje vecka, samt sammanfatta och reflektera över veckan varje söndagen.
  • Fortsätta gå på gruppträffarna på Xtravaganza 2 gånger i månaden. Dom ger mig motivation, inspiration och även bra information!
  • Eventuellt springa Vår ruset i Malmö den 2 maj, 5 km. (Vill inte springa själv så jag hoppas få med mig någon).
  • 14 maj ska jag springa Springtime i Helsingborg, 5 km.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar