fredag 22 oktober 2010

Snö?

Det verkar som hela Sverige utom Skåne Helsingborg har fått snö? Jag har läst att det har snöat i bland annat Hässleholm och Eslöv så då är det väl bara här i Helsingborg vi inte har fått än?

Fast jag måste erkänna att jag tycker det är rätt skönt att slippa snön än så länge. Visst, det är otroligt mysigt och vackert med snö, men samtidigt väldigt kallt och blött. Vi har fortfarande mellan 5-10 grader här så om det skulle snöa skulle det bara bli en massa slask. Jag njuter fortfarande av den vackra hösten så snön kan få hålla sig borta till slutet av november/början av december. För en vit jul drömmer jag alltid om!


Har ni fått snö där du bor?

4 kommentarer:

  1. Du är inte ensam om att inte fått snö än (dock har jag upplevt snö iom jag pendlar Malmö-Kristianstad och i kristianstad hadde de fått lite igår..)

    SvaraRadera
  2. Det snöade i Helsingborg häromdagen, men det var inget som la sig.

    SvaraRadera
  3. Det trillade ner nåt vitt skräp uppifrån och ner i lilla Klippan igår var det väl. *tänka* jo igår. Men det är ju redan borta. Det är den Skånska vintern i ett nötskal. Men Hbg brukar vara lite senare med att få snö av nån konstig anledning. (Bodde där innan)
    Det får gärna vara snö för min del men jag vill inte ha det här förbaskade snöslasket som vi här i Skåne är så berömda för.
    Kram kram

    SvaraRadera
  4. Till Anonym:
    Menar du igår när det haglade? Det tycker inte jag var snö iaf, det var hagel...

    SvaraRadera