måndag 15 mars 2010

Bit ihop eller bryt ihop?

Jag tog en bloggpaus i helgen. Det var skönt. Men nu är det en ny vecka och dags att ta nya tag.

I fredags skrev jag ju som sagt mardrömstentan och ja... vad ska jag säga. Det gick inget vidare. Är ganska säker på att det blir omtenta. Ingen överraskning precis...

Bit ihop eller bryt ihop?

Resten av helgen gjorde jag inte mycket alls. Tittade på Melodifestivalsfinalen i lördags såklart. Skit att Anna vann! Jag hejade på Salem och Darin! Jag tycker Annas låt är tråkig. Det händer liksom inget i den. Nej inte riktigt min smak.

Vad gjorde jag mer i helgen då? Jo! Jag och Andreas bakade kanel- och vaniljbullar och även bröd! Fast bullarna blev inte så bra. Degen vägrade jäsa. Hur kan det bli så? Vad har man då gjort för fel? Bröddegen däremot jäste som tusan! :) Det är gott med hembakat i alla fall!

Idag började praktiken. Det känns mycket bra och lovande. Det kommer bli två intressanta veckor! :) Framförallt är det väldigt skönt att komma bort från skolan!!

I have a long road ahead of me
It’s cloudy and dark, it’s hard to see
Will I ever get through to the end?
Been down this lane so many times before
And I told myself I would do it no more
Now I’m back on the same road again


I was aiming for the sky,
ended up flat on the ground
But once again the sun is rising,
I better keep on walking


Mmm, lite så känns det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar