söndag 17 januari 2010

Skönhetsprodukter

I paketen jag hämtade ut idag låg detta:

Efter att ha läst om dessa produkter i diverse bloggar och även på övriga internetsidor kände jag att jag bara måste testa dem! ;)

Paul Mitchell Shampoo Two är djuprengörande. För alla hårtyper - utmärkt för fett hår och fet hårbotten. Gör rent på djupet. Ger fyllighet och volym. Ger djup glans.
Detta låter som något som passar till mitt hår. Mitt hår blir snabbt fett. Jag tvättar det varannan dag, annars ser det för jävligt ut. Jag vet att det går att avvänja håret mot sånt, men jag har varken tålamod till det eller vill gå runt och se ut som jag har en liter olja i håret. Inte ens torrshampoon funkar bra. Angående volymen är även det något mitt hår behöver mer av. När jag gick i högstadiet hade jag (minst) dubbelt så tjockt hår som jag har nu! Jag skojar inte! Jag fattar inte vad som har hänt eller hur hälften bara har kunnat försvinna, men det är tyvärr sanningen. Så volym = ja tack!

Paul Mitchell Superstrong Daily Conditioner bygger upp och skyddar. Det är väldigt utredande samtidigt som det inte tynger håret. Skyddar håret mot skadlig UVB-strålning.
Ett balsam som inte tynger håret (som tyvärr många balsam gör) låter toppen! Håret blir inte fett lika snabbt och gör det lättare att få volym i det. Jag håller tummarna för att produkterna håller vad de lovar!

Mud Mask är en lermask som verkar mycket djuprengörande, detta genom att leran (kaolin) torkar och suger upp underliggande orenheter. Efteråt får huden en ren och frisk lyster.
Denna ska jag testa redan ikväll tror jag! :) Fyndade den hos Bellme för några dagar sedan för 99 kr (ordinarie pris i butik är 195 kr). Det är en stor tub dessutom!

1 kommentar:

  1. jag är nyfiken på hur alla produkterna funkar för jag har visst samma problem som du! och vart köpte du allt?

    SvaraRadera