onsdag 25 november 2009

Super Mario Bros Wii

Tänkte uppdatera lite snabbt nu innan jag måste lägga mig.

Som jag skrivit tidigare är jag på praktik denna veckan och nästa, så på dagarna befinner jag mig på Komvux Södervärn i Malmö och det är kul! Vi ska dock följa en lärare under denna praktiken, vilket känns lite konstigt eftersom vi ju ska bli syv:are, inte lärare. Det funkar i alla fall bra och vi ska troligtvis hålla i vår första lektion på fredag. Vi (jag och Ida) ska alltså hålla i tre egna lektioner under de här två veckorna för att öva på att informera inför en grupp m.m.

Idag har Andreas varit i Ullared (igen) tillsammans med sin mamma och syster. Hade jag inte varit på praktik hade jag nog också följt med igen ;) Nu köpte han inte så mycket, var mest med som sällskap, men en sak som han fick med sig hem är detta:

Det senaste Mariospelet till hans Nintendo Wii.

Jag säger bara nostalgi!! I love Mario! :) När jag spelar känns det lite som att jag åker tillbaka till den tiden då jag kunde spela Mario tillsammans med en eller flera vänner i många timmar och vi hade så kul! Spelet är som de gamla fast uppdaterat med nya finesser och massa annat skoj!

Nej nu måste jag lägga mig. Det är ju en dag imorgon också.

Sweet dreams

Ps. Jag vet att jag inte har gjort någon "To do-lista" för denna veckan. Jag kom på det igår. Men jag gör inte så mycket denna veckan eftersom jag är på praktik på dagarna och när jag kommer hem tittar jag mest bara på tv och sitter här. Vad som händer i helgen får ni veta snart!

1 kommentar:

  1. åååå Det där spelet vill jag också ha, precis som när man var lite. tyvärr sålde vi vårt Wii förra året pga ett PS3.....typiskt också.

    SvaraRadera