måndag 26 oktober 2009

Gekås, Ullared

Imorgon bär det av till Ullared. Vi ska stiga upp kl 6.00, kör vid 6.30, så jag måste lägga mig nu. Det var ungefär ett år sen jag var i Ullared sist så jag ser verkligen fram emot morgondagen! Minst ett besök per år, helst ett per halvår, är ett måste! :) Jag har sparat pengar i två månader nu för att kunna shoppa loss ordentligt! Det lär bland annat bli en del julgrejer ;)



Roliga siffror och fakta!
  • Gekås Ullared besöktes 2008 av närmare fyra miljoner kunder.
  • Det senaste försäljningsrekordet på Gekås Ullared sattes den 16 oktober 2009 med en dagsförsäljning på 21,1 miljoner kronor!
  • Bästa enskilda försäljningsmånaden genom tiderna blev oktober 2008 med fantastiska 400 miljoner kronor!
  • Det senaste besöksrekordet slogs måndagen den 23 juli 2007 då 26 200 kunder besökte Gekås Ullared. Det betyder 1 500 fler kunder än den gamla rekorddagen från 2005!
  • Gekås Ullared har en av Sveriges största parkeringsplatser med 2500 avgiftsfria parkeringsplatser, varav 460 av dem finns i det nya P-huset.
  • Varuhusets affärsyta är idag 18 568 m2, vilket motsvarar fyra fotbollsplaner.
  • Byggnadens totala yta inklusive lager och extrautrymmen är dock 51 283 m2. Plus att vi har ytterligare 23 369 m2 yta på vårt lager i Sönneräng.
  • Utanför varuhuset har vi 5 000 kundvagnar att låna ut. Och 4000 kundkorgar finns att tillgå.
  • På Gekås Ullared går det åt en halv miljon jultomtar årligen.
  • Dessutom säljer vi varje år ca 100 miljoner bullformar, 12 miljoner bakplåtspapper, 1 miljon flaskor schampo, 12 miljoner sockar, 2.000 ton godis varav 325 396 påsar Ahlgrens bilar. Dessutom går det åt mellan 4000 och 6000 chokladbollar per vecka (!) i varuhusets två fik.
  • Sammanlagt lämnar 25 000 gula Gekåskassar i plast vårt varuhus - varje dag.
  • Det kommer en lastbil med varor till oss var 10:e minut. Utan påfyllning skulle våra kunder, under högsäsong, tömma hela varuhuset på mindre än två dygn.

2 kommentarer:

  1. åååå gud vad avvis jag blir! jag vill också dit igen. Det går bussresor härifrån ibland, men de kostar 3000 kr/person! känns lite väl dyrt, då blir inte sakerna där så billiga =). Jag hoppas du hittar en massa fina saker!

    SvaraRadera
  2. Oj oj, Ullared är något av det värsta jag vet... man kan ju inte röra sig därinne! :O

    SvaraRadera