lördag 30 maj 2009

Längsta listan ever!

Lovar du att vara ärlig? Självklart!
Du heter: Anna Sofia Burman
Smeknamn: Annis och Änna får jag heta ibland.
Låt som när du är ledsen sörjer till? Hmm.. något med Lars Winnerbäck tror jag.
Beroende av: Choklad, kärlek, sömn, shoppa, min dator och min mobil osv.
Vad behöver du mest just nu: Sommarlov!
Vad tror folk om dig? Första intrycket tror jag är att jag är en snäll, ganska oskyldig, lite blyg tjej. Efter första intrycket brukar jag få höra att jag är glad, rolig och knäpp på ett positivt sätt! :)
Stämmer det? Nja… jag kan ha ett jäkla humör! Och ofta en ganska kort stubin! Och nej, jag är inte så oskyldig som jag verkar…
Vad får du oftast komplimanger för? Hmm det är nog mitt hår, mina bröst och min rumpa! Haha :)
Vad säger du för att imponera på någon? Jag vet inte. Jag försöker i princip aldrig försöka imponera på folk.
Hur imponerar man på dig? Jag vet inte denna heller. Det är en svår fråga. När det gäller killar så måste dom ha humor och ett sunt förnuft eller vad man ska kalla det.
Brukar du skratta för dig själv? Javisst! När jag ser något roligt på TV/film eller läser något roligt kan jag skratta till.
Vad står det i ditt senast inkomna SMS? "Duktig flicka! Jag hör av mig när jag är nära så får du gå ner."
Var bor du? Slottshöjden i Helsingborg med världens bästa pojkvän.
Trivs du där: Ja mycket bra! Jag älskar läget! Jag älskar Helsingborg!
Äger du några converse: Nej.
Sprit, cider, vin eller öl: Vin dricker jag oftast. Annars är jag svag för smarriga, fruktiga drinkar!
Vad har du för mobil: Sony Ericsson W302
Nästa mål i ditt liv: Nästa stora mål är att ta examen från min utbildning! (om ca två år) Och innan dess har jag en massa mindre mål som jag hoppas klara under tiden.
Hur svarar du i mobilen: Antingen bara ”Hej!” eller “Hej det är Anna!”
Vem ringde du senast? Susanne
Vad sa den du senast pratade med i telefonen: Det var Andreas som ringde och sa att jag skulle gå ner/ut och sen kom han och hämtade upp mig.
Antal timmar sömn inatt: 10 underbara timmar!
Sov du ensam: Nej med Andreas.
Brukar du komma i tid: Ja till 99 % av 100! Om inte bussen/tåget är försent, men då beror det ju inte på mig. Jag var ju i tid till bussen/tåget.
När mår du bra: När jag är ledig, inte känner någon press eller stress av något slag!
När blev du fotad senast: Igår när vi grillade med klassen.
Hur känner du dig nu: Bra. Det känns så skönt att jag bara har två skoldagar kvar innan sommarlovet!
Vanligaste färg på dina kläder: Svart och blått tror jag.
Vad tycker du om fötter: Ganska äckliga…
Vad saknar du: Ett husdjur! Och en utlandsresa! Men snart åker jag till Barcelona!! :)
Favorit dryck på morgonen: Jag är ofta törstig på morgonen så då dricker jag oftast bara kallt vatten. Annars te.
När brukar du oftast gå och lägga dig: Runt 00.00. Om jag inte ska upp tidigt morgon efter, dvs. innan 8.00.
Är du blyg? Lite. Men har blivit betydligt bättre jämfört med för några år sedan!
Sysslar du med någon idrott: Nej. Tränar på Friskis & Svettis.
Tror du på kärlek vid första ögonkastet: Nej, inte kärlek, men attraktion!
Vad skulle du göra om du vore kille för en dag: Ha sex tror jag! Eller försöka ha det iaf :)Är du nöjd med ditt liv: Jo ganska.
Vad är det värsta du vet? Det som dök upp först i mitt huvud just nu var size zero idealet!
Hur mycket pengar brukar du slösa på en vecka? I princip ingenting. Av min lilla studentekonomi går pengarna åt till boendet, mat, räkningar och spara till Barcelona!
Vad längtar du till? Sommaren (fast den kom ju idag), ledighet och Barcelona såklart! :)
Har du bra vänner och äkta vänskap? Ja! Få men fantastiska!
Vad är det finaste du fått? Andreas
Om fem månader: Då är det oktober och jag har påbörjat år 2 av 3 av min utbildning! Är kanske ute på praktik då har jag för mig.
Om ett år? Har jag läst klart 2 av 3 år. Vad jag gör är svårt att svara på.
Du samlar på: Ingenting tror jag. Skulle väl vara kläder och skor i så fall :)
Vem ringer du när du är arg/ledsen: Mamma
Har du strumpor på dig nu: Nej
Är det okej att gråta: Ja självklart! Det är bara bra att lätta på hjärtat!
När grät du senast: Hmm, det var ett tag sen nu. Några månader sen.
Bär du glasögon eller linser: Linser.
Har du piercing: Bara i öronen.
Vill du gifta dig: Ja! Jag ska vara helt fantastiskt, otroligt, sagolikt och oöverträffligt vacker så mamma börjar gråta! Haha :)
Vill du ha barn: Ja! Minst två, max tre.
Är du bra på att laga mat: Sådär. Jag kan om jag vill. Men har man en pojkvän som är kock så blir man lätt lite bortskämd…
Är du flygrädd: Nej jag har flugit så pass mycket i mitt liv.
Hur vig är du: Har varit vigare förut. Men jag är väl ”helt okej” vig.
Vilken är din favoritglass: Mjukglass, Frozen yoghurt-"glass" och Ben & Jerry’s!
Tror du på ett liv efter döden: Jag vet faktiskt inte. Brukar inte fundera så mycket på det.
Bor dina föräldrar tillsammans: Ja.
Vilken ögonfärg har du: Blå/gröna tror jag, men mest blå.
Röker du: Nej, det är bara dumt. Jag har feströkt några gånger, men det var väldigt längesedan nu.
Hur ofta tränar/motionerar du: Försöker träna (minst) tre gånger i veckan.
Vad är det viktigaste i livet? Men gud så svår fråga! Tjaaa... att göra sitt bästa och sedan vara nöjd oavsett hur det gick? Nej jag vet inte!

Avsluta meningarna...
1. Jag har insett att min senaste kyss... var tillsammans med han jag vill spendera resten av livet med!
2. Jag lyssnar på... Andreas sitter och tittar på Robinsonfinalen eftersom han missade den när han jobbade.
3. Jag pratar... mer när jag druckit alkohol. Haha! :)
4. Jag tycker om... att mysa.
5. Min första riktiga kyss... var faktiskt helt okej.
6. Kärleken borde... det finnas mer av i varje människa.
7. Jag gillar att... åka på semester!
8. Jag kommer aldrig att... flytta tillbaka till Skellefteå...
9. Sist jag grät var... som jag skrev tidigar kommer jag inte ihåg när det var.
10. Min mobiltelefon är... alldeles lagom!
11. Innan jag går och lägger mig... borstar jag tänderna.
12. Just nu tänker jag på... om jag ska kanske ska lägga mig snart.
13. Bebisar är... ofta underbart söta!
14. Idag har jag... slappat, varit ute och gått lite, städat lite, tittat på Robinson och suttit här.
15. Ikväll ska jag... det har redan varit kväll, det är natt nu.
16. Imorgon kommer jag... åka till mamma och pappa och sola och slappa.
17. Jag vill verkligen... vara i värmen och ha det skönt!
18. Jag tänker på... alldeles för mycket! Ibland tänker jag så mycket så jag nästan blir galen.

1 kommentar: