torsdag 27 november 2008

Stress botas med spa!

Denna veckan har varit lite stressig med mycket att göra. Därför passar det alldeles utmärkt att jag och mamma ska till Varberg imorgon och bo på Varbergs Stadshotell & Asia Spa. Just det, SPA! Det kommer bli hur underbart och avkopplande som helst! Vi kommer ha tillgång till Asia Spa, vilket inkluderar japanska källor, massagepool, avslappningsrum, saltbastu, torr- och örtbastu med olika temperaturer, ångbastu, kallbad samt upplevelseduschar. Vi har även tillgång till avslappnings och mental träning under hela vistelsen. Dessutom har mamma bokat in ett färgterapibad. Jag har inte riktigt koll på vad det innebär, men det står att det bland annat ska "ge din kropp ny vitalitet och energi efter just dina behov" och "Baden innehåller också färgterapi som stimulerar naturliga energiflöden enligt den kinesiska läran om de fem elementen". Det blir intressant.
På kvällen väntar en 3-rätters middag, övernattning i dubbelrum, och sedan en härlig frukostbuffé på lördagsmorgonen. Låter inte helt fel va? :)

Anledningarna till att veckan har varit ganska stressig är bland annat för att vi har tenta om två veckor och jag ligger efter med pluggandet. Dessutom har jag bara köpt två julklapp, och jag har inte tid till att jaga runt på stan just nu.
I tisdags var jag och Andreas och STORhandlade. Notan slutade på över 2000 och det tog ca 3 timmar! Helt galet! Men nu är kylen, frysen och skafferiet ÖVERFYLLDA! Förhoppningsvis räcker detta i några veckor. Igår storstädade vi hela lägenheten! Dammtorkade, dammsög, tvättade golven, rengjorde toa och kök ordentligt, bytte lakan i sängen, tvättade osv. På kvällen var vi uppe på vinden och hämtade ner julpyntet. Första advent på söndag ju! Då ska det julpyntas. Sen är det julskyltning i centrum också. I love julmys! :)


Bild från igår när vi tvättade... :)

Idag öppnade Lagerhaus här i Helsingborg. Självklart var jag inne en sväng när jag kom från skolan. Jag har bara en sak att säga: jag älskar Lagerhaus! Äkta "Anna-affär" :)

Nej nu ska jag plugga lite till innan min älski kommer hem. Godkväll!


Nån som har smakat denna? Det gjorde jag igår, och den var väl sådär, vanlig Cola är godare.


Visst var Andreas bil fin efter det hade snöat i fredags? :) Nu är tyvärr all snö borta.
Åh snön, I miss you! Please come back for Christmas!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar