torsdag 10 april 2008

Jäkla tapeter!

Detta har hänt under den senaste veckan:

Ikea har besökts inte en, utan två gånger. Där har vi bland annat köpt två väggskåp med glasdörrar (frostat glas) som vi har suttit upp i köket. Bilder kommer vid ett annat tillfälle. Vi kom fram till att det behövdes lite mer förvaring så det fick bli två skåp till. Vi köpte även en glashylla till badrummet och lite andra småsaker.

Ungefär så här ser skåpen ut. (Inte riktigt samma dörr).


I söndags var pappa här och skulle tapetsera fondväggen i sovrummet. Äntligen! Detta gick dock inte som planerat. Vi upptäckte fläckar och skador på flera ställen på tapeterna! Dyra tapeter som det var så accepterade vi självklart inte detta. Jag och Andreas var och lämnade tillbaka dem i måndags och fick besked på att det skulle beställa nya och att de skulle komma om 2-3 dagar. Skönt tänkte vi!
Under tisdagen fick jag ett mindre roligt telefonsamtal. Tapeternas leverantörer hade öppnat alla tapetrullar dom hade på sitt lager för att undersöka så det inte var fel på även dessa innan dom skickades till oss, och självklart var dom ju inte felfria! Suck! Detta innebär att dom måste beställa nya från England, där dom tillverkas, och det kommer ta ca 3 veckor innan vi får dom! Dubbelsuck! Så i början av maj kanske vi kan ha nya tapeter på våra sovrumsväggar. Nu får vi istället koncentrar oss på att få iordning ordentligt i de andra rummen så länge.

I måndagskväll var jag duktig och följde med Sandra till Friskis & Svettis! Jag införskaffade mig ett träningskort för fyra månader. Beach 2008 here I come! ;) Nu ska jag äntligen ta tag i träningen igen och komma igång på riktigt! Känns skönt! Jag har faktiskt längtat efter det!

Imorgon är jag ledig. Ska träffa mamma på dagen och pröva det omtalade "Benny(gympa)passet" på kvällen. Spännande!

Trevlig helg kära läsare! Min helg kommer dock mestadels bestå av arbete :(

PS. På tisdag ska jag stöpa ljus! Får inte glömma kameran då! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar