tisdag 4 mars 2008

Övningskörning

Vad är detta!? Det vräker ner snö/hagel ute!!! Vart tog våren vägen?? Den var ju på väg, eller? Har inte snön kommit till jul behöver den inte komma alls! Så onödigt!
Detta innebär alltså att jag kommer bli tvungen att skrapa och borsta av bilen kl 6.30 imorgonbitti när jag ska köra till jobbet! Suck! Får se till att stiga upp i tid...

Idag var jag och Andreas på banken och fixade det sista inför den 14:e, då vi får tillgång till nya lägenheten!! :) Vi har varit lite oroliga över vad månadskostnaden skulle bli, men nu har vi fått en kalkyl och det känns mycket bättre!

Efter bankbesöket körde vi till Ängelholm via Helsingborg (dvs. en stor omväg). "Varför gör man något så korkat?" tänker du nu! Svaret på den frågan är helt enkelt att jag har världens sämsta lokalsinne och har sjukt svårt att hitta med hjälp av vägbeskrivning eller liknande. Jag måste ha kört vägen minst en gång innan (tillsammans med någon som förklarar vägen såklart) för att kunna hitta samma väg igen.
Det är nämligen så att jag ska på ett läkarbesök på Ängelholms sjukhus på torsdag efter jobbet. Därför måste jag kunna hitta till Ängelholm från Helsingborg. Från Höganäs hittar jag redan, den vägen har jag kört rätt många gånger nu. Men från Helsingborg har jag aldrig kört, och eftersom jag jobbar i Helsingborg kommer jag köra därfrån. Därför tog jag nu det säkra före det osäkra och "övningskörde" vägen en gång. Till min lättnad var det enkelt att hitta. Bara jag inte råkar ta fel avfart.. det har nämligen hänt en gång för mycket!

Efter vi kört till Ängelholm körde vi tillbaka till Helsingborg och Väla. Jag har varit på jakt efter ett par nya skor i några veckor nu, men inte lyckats hitta några. Detta beror nog mest på att jag har inte vetat vad jag har velat ha. Hur ska dom se ut? Vilken färg? Det enda jag har vetat är att dom ska vara ett par vanliga vardagsskor, inga stövlar, inga finskor, bara helt vanliga skor man kan ha till t.ex. jeans. Efter vi letat igenom varenda skoaffär på Väla, dvs. typ 6-7 stycken (om man räknar med sportaffärerna också), hittade jag äntligen ett par Nike skor! Vita. Jag ville ha vita/ljusa eftersom det känns mer passande och trevligare nu när vi går mot ljusare tider. "Vårigare". Jag vet inte om dessa är vad jag letade efter, men dom duger helt klart! Dom är sköna och fina och känns/ser inte stora och klumpiga ut på fötterna. Dessutom så kostade dom 800 spänn, så nu får jag vara nöjd!
Här är dom:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar