söndag 13 januari 2008

Söndag igen

Då var även denna helgen snart över, och det är mindre än 9 veckor kvar tills vi får nyklarna till nya lägenheten!! :) Varje kväll när jag ligger i sängen och ska sova börjar jag fundera på hur vi ska inreda och fixa i den! Fast det är svårt. Jag kommer inte ihåg så jättebra hur det ser ut. Jag har ju bara varit och tittat på den en enda gång i typ max 30 min.. och det var för snart en månad sen. Men det är kanske bara bra det.. Då blir det mer överraskningar när vi ska flytta in. Och förhoppningsvis bra överraskningar såklart! :)
I helgen har jag inte gjort särskilt mycket. I fredags var jag bar hemma med Andy. Vi åt gott och tittade på "Let's dance" och filmen "The Aviator". I går var jag en sväng på stan med mamma. Jag köpte fyra fotoalbum! Jag har börjat framkalla en massa bilder nu. En del är över ett år gammla.. så många album blir det ;) Efter stan följde jag med hem till mamma och pappa och åt middag. Idag tvättar jag. och ska snart dra över med dammsugaren också. Sen ska Andreas komma hit och vi ska nog bara laga mat och mysa.

Läs detta! Det är kul :)

Jag herr penis, begär löneförhöjning av följande skäl:
1. Jag utför kroppsarbete
2. Jag arbetar på stora djup
3. Jag störtar med huvudet först in i mitt arbete
4. Jag har aldrig ledigt på helgerna
5. Jag får inte betalt för övertid
6. Jag arbetar i en fuktig omgivning
7. Min arbetsplats är mörk och har dålig ventilation
8. Jag arbetar i höga temperaturer
9. Mitt arbete utsätter mig för höga smittorisker!

Kära herr penis, Efter noggrant övervägande av er begäran har förvaltningen kommit till slutsatsen att avslå densamma av följande anledningar:
1. Ni arbetar inte 8 timmar i sträck
2. Ni somnar redan efter kortvarigt arbete
3. Ni följer inte alltid ledningens anvisningar
4. Ni arbetar inte alltid på er anvisade plats
5. Ni tar inget eget initiativ, utan måste sättas under press och bli vänligt behandlad innan ni överhuvudtaget börjar arbeta
6. Er arbetsplats är tämligen smutsig när ni lämnar den
7. Ni följer inte alltid säkerhets föreskrifterna tex. användandet av säkerhetskläder
8. Ni går i pension långt före 65
9. Ni tar aldrig några dubbelskift
10. Ni lämnar ibland er anvisade arbetsplats utan att ha slutfört ert arbete
11. Och som om det inte vore nog, vi har ständigt sett er lämna arbetsplatsen bärandes på två säckar med misstänkt utseende.
Mvh Ledningen

Ja det är ju sant ;)

1 kommentar: